onsdag 13 maj 2009

Första stadsbesöket

Idag var Koira och jag ner på stan en sväng. Vi mötte upp Ivana och Snöboll i Trädgårdsföreningen och lät hundarna springa av sig lite. Koira är verkligen jätteduktig på inkallning! Hon kan till och med bryta lek med en annan hund för att komma till mig, det känns jättebra för framtiden!

Sen gick vi in till stan och satte oss på ett fik. Nu var hundarna trötta som bara den, och Koira somnade bums i min famn. Skönt att hon kan slappna av så bra! Ivana hade köpt en tygbur på DjurMagazinet som Snöboll fick ligga i, det funkade också jättebra, han var lugn som en filbunke!

Tyvärr har jag ju inga bilder på det här... Det är så tråkigt att inte kunna dokumentera vardagen med Koira. Måste verkligen köpa en ny kamera! Så himla dumt att jag tappade den gamla i golvet redan andra dagen vi hade fått hem Koira! Suck! Ska be Jerre kolla upp nån bra på internet, det brukar han vara duktig på!

Nu ligger lill-busan och sover som en stock och jag tänkte ta och spela lite Sims faktiskt. Synd att jag inte har Sims 3, det låter ju så roligt! Men men, det kanske får bli en senare investering...! :)

2 kommentarer:

Frida sa...

Absolut, själklart tycker jag du ska lita på dem. Jag blev bara lite nyfiken på varför! Anledningen hon hade skrivit tycker jag verkar vettig och det fungerade säkert jätte bra! Socialicering är viktig, och de är ju bara valpar än.. Hoppas du inte tyckte de verkade som jag menade något negativt eller så. för så är det absolut inte! jag är bara nyfiken på vad alla har för olika teorier och hur alla gör med sina hundar. Det finns säkert en del sätt som är bättre än det jag fick lära mig på min valpkurs förra året. så ja vill bara höra mig för! Och att Koira hade kommit på inkallning från lek verkar ju helt utomordentligt! =D. som du skrev, det ser bra ut inför framtiden! Gud vad härligt det lät med en hund-fika på stan! =D.

Letizia sa...

VAAA???! Nej Elin jag kan inte tro det jag läser O_o du spelar OCKSÅ The Sims? Vi måste ju vara systrar du och jag!!! =D
Nu till seriösa saker.. hur tränar du inkallning med Koira? (vi har inte kommit dit på kursen än)
ååå vad avundsjuk jag blir när jag läser att Koira somnade i din famn, jag tror inte Zelda skulle aldrig kunna göra det :( vill inte Koira hälsa på alla hon möter? Zelda är "tyvärr" väldigt social än så länge :D
Berätta dina trix :P