söndag 10 maj 2009

Dags för en lista igen!

1. Hur gammal är du om fem år?
29 år. Nästan 30, hu!

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Jerre (såklart) och gänget i Östgötatollarna.

3. Hur lång är du?
Ganska exakt 170 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Eastern Promises, om man inte räknar med XMen2, den har man ju sett ett par gånger ändå...

5. Vem ringde dig senast?
Ivana.

6. Vem ringde du senast?
Ivana också :D

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Har inte shoppat så mycket fint, mer flams :) Är kvar i hallen fortfarande, har varit prisutdelning just. Nu ska vi springa till taxin, kommer hem efter 7 :) Puss!" (från syrran)

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på humöret.
Oftast sms:a. Det är roligare.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda.

10. När såg du senast din mamma?
I fredags när hon överlämnade den plastade frottén! Tack gullemamma!

11. Vilken ögonfärg har du?
Grå har jag hört, men jag påstår att de är ljusblå.

12. När vaknade du i dag?
Ja du, med valp vaknar man ju jämt och ständigt men jag gick upp vid 8:15 ungefär.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Rockin' around the Christmas tree.

14. Vilken är din favoritplats?
Guuuud vad svårt. Det finns så många. Men hemma då, det är alltid bra.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Ställen där det blåser, regnar och är kallt.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Gissningsvis fortfarande i Linköping, men man vet aldrig.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Spöken och döden. Det gäller väl fortfarande tror jag.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Koira när hon skällde i sömnen, haha!

19. Hur stor är din säng?
Vår säng är 180 cm, det är naaaajs!

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Både och, men jag äger stationära ensam.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Stor t-shirt är det bästa. Pyjamasbyxor och strumpor på vintern också.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Fem just nu, men det ska bli tillökning.

23. Hur många landskap har du bott i?
Två vad jag vet om.

24. Vilka städer har du bott i?
Linköping och Stockholm.

25. Skor, strumpor eller barfota?
Beror väl på var man går?! :D Hemma är det strumpor, ute på vintern skor och på gräsmattan på sommaren gärna barfota!

26. Är du social?
Det är ju kul med människor!

27. Vilken är din favoritglass?
Kan vara Ben & Jerrys Phish Food, men jag är inte helt säker faktiskt. Kan lika gärna vara citronsorbeten från Bosses Glassbar.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Kladdkaka eller marängsviss!

29. Tycker du om kinamat?
O ja, det är apgott!

30. Tycker du om kaffe?
Nä tvi vale! Försökte härom veckan, men fyyyy vad det smakar snusk!!!

31. Vad dricker du till frukost?
Te oftast, men ibland juice, mjölk eller oboy.

32. Sover du på någon särskild sida?
Sover på mage. Just nu sover jag på yttersidan av sängen, men det är för att kunna springa upp med en akut kissnödig valp. Annars sover jag alltid innerst, det är tryggast! :)

33. Kan du spela poker?
Jodå, det är kul!

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja, vem gör inte det? Stackars den personen isåfall!

35. Är du en beroendemänniska?
Hm. Man är väl alltid beroende av nåt? Kärlek? Vatten? Mat? Närhet? Bekräftelse?
Men inget annat. Ja, det skulle väl vara choklad isåfall.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nepp, inte längre. Men jag har två barndomskompisar som fyller år dagen efter mig!

37. Vill du ha barn?
Ja, hemskt gärna! Ett par, tre stycken skulle vara fint!

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska är ju givet. Franskan är knagglig som en grusväg. Finskan är som att hoppa ner i en grushög. Ja, typ så.

39. Föredrar du havet eller en bassäng?
Bassäng! ÄLSKAR DET!

40. Vad spenderar du helst pengar på?
Hund-grejer. Jeeez, vad mycket roliga (och onödiga) saker det finns!

41. Äger du dyrbara smycken?
Njae. De är väl dyrbara i form av affektionsvärde isåfall.

42. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Hur mycket som helst! LOST, Scrubs, Family Guy, Simpsons, That 70's Show, Hundcoachen, Rent Hus, Ballar av stål, Wipeout.... Och fler!

43. Kan du rulla med tungan?
Japp.

44. Vem är den roligaste människan du känner?
Hm. Borde nog vara Jerre.

45. Sover du med gosedjur?
Jag har utvecklat en sovstil som kräver nåt att krama om/luta sig mot, och fram till ett par veckor sedan var Pop-Tart den jag sov med. Men numera är det en kudde som gäller, annars kommer Poppis dö! (Vi har ju en piraya i sängen!)

46. Vad har du för ringsignal?
Leroy - Good Time (från ett avsnitt från Scrubs)

47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Njae, men mamma har det säkert! Eller jo, mina första skor har jag!

48. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Munnen på Gingerbread Man som jag fick av Jerre när vi var på Universal Studios.

49. Flirtar du mycket?
Njaeh. Orka.

50. Kan du byta olja på bilen?
Kan jag nog faktiskt, men varför göra det jobbiga om man har en karl som man kan lura att göra det åt en?

51. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej, och jag hoppas verkligen inte att jag kommer få det. Men jag är rätt så bra på att köra lagligt, faktiskt.

52. Vilken var den senaste boken du läste?
Eh. Ja, det var väl nån hundbok. Borde åtminstone läsa igenom alla Harry Potter-böckerna medans jag är valpledig...!

53. Läser du någon dagstidning?
Näh. Inte ens på internet. Borde verkligen det.

54. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nä, men diverse hundtidningar.

55. Dansar du i bilen?
Eh. Nej. Det är viktigare att köra bra. Men sjunger gärna! :)

56. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Ingen aning faktiskt. Men säkert P1.

57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Iiiiiiingen aning!

58. När var du i kyrkan senast?
Super-länge sedan!

59. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Peter i kemin, han var så söt! Hade alltid slips på fredagar!

60. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Ja, det var väl typ 3 nätter när vi var på Wacken sommaren 2003...!

0 kommentarer: