måndag 18 maj 2009

Bullbak och läslus

Idag har Koira ätit en bit bulledeg... Haha, hoppas inte den jäser för mycket i magen på henne. Så går det när degen sprättar åt alla håll när man bakar...

Annars idag har vi inte gjort många knop direkt. Jag for förbi Djurmagazinet/Fyra Tassar och köpte mer hundmat och en tygbur på extrapris. Ivana hade ju en sån till Snöboll, och den verkade funka jättebra! Kan vara rätt så bekvämt att ha med sig på tävlingar/utställningar/liknande sedan också.

Sen tänkte jag åka till Glyttinge med Koira, så hon fick springa av sig lite grann... Men mina kunskaper om hur man hittar här i stan är inte vad de borde... Hamnade i Malmslätt och irrade runt där ett tag, innan jag hittade tillbaka och åkte till pappa istället. Eller ja, pappas trädgård iallafall.

På pappas bakgård finns det mycket kvistar, buskar, stubbar, högt gräs och allt möjligt annat som är roligt att leka med för en valp. Koira roade sig på egen hand medans jag konstaterade att mina skor blivit dyblöta och att det var kallt...

Det är så tråkigt att det är kasst väder idag, vi ska nämligen ner på stan med valpkursen idag. Det var ju tänkt att vi skulle äta glass eller nåt på stan, men det känner man ju knappast för i det här vädret... Så ja, jag tar väl med mig bullar så är det säkert nån mer som vill ha.

Igår tror jag att jag kom in i min läsarperiod igen! Jag köpte Martina Haags nya bok "I en annan del av Bromma" i Stockholm, och den slukade jag på 3-4 timmar igår eftermiddag! Nu har mamma varit förbi med fler böcker, Rapsbaggarna och Potensgivarna som jag ska hugga in på härnäst. Det gäller att hålla bollen i rullning, annars blir det inget läst alls!

0 kommentarer: