tisdag 19 maj 2009

Hästar, ankor, kaniner, höns, barn...

Ska börja med att gratta syster yster som tog sitt körkort idag! GRATTIS!!!

Idag har det varit miljöträning deluxe. Vi åkte till Valla Fritidsområde tillsammans med Sara (min syster) och gick runt där och kollade på hästar och andra djur. Härligt område det är! Och så var det en massa barn där från olika förskolor, så det blev barnträning också!

Jag har märkt att Koira verkar ha lite rädslor. Eller så kanske det är vanligt för en liten valp att rycka till vid konstiga ljud, jag vet inte. Men vi tränar ju mycket miljöträning så jag hoppas att hon vänjer sig. Jag vill inte ha en hund som är som Terry. Terry var en golden som jag brukade vara hundvakt åt när jag var yngre. Hon hade haft det jäkligt tufft och var rädd för typ allt.

Det är iallafall kul att Koira vågar titta lite närmre sen om man står kvar, hon är ju nyfiken på allt! Som ankorna som plaskade så dant i vattnet, de var hon bara tvungen att kolla på!

Syrran lånade min systemkamera och fotade en massa. Det verkar ha blivit en hel del fina kort faktiskt, ska ta och lägga in dem på stationära datorn ikväll, så kommer det upp lite bilder här också.
Måste verkligen se till att köpa en kompaktkamera snart, jag står inte ut med tanken på att det inte kommer finnas så mycket bilder på henne när hon är liten annars... Det blir dagens projekt! Sen ska jag försöka läsa igenom Kontaktkontraktet också, det är ju faktiskt kurslitteratur till valpkursen! :)

1 kommentarer:

Anki sa...

Valpar kan vara lite fega, men sånt är bara att ignorera och inte göra någon stor sak av det. För då förstärker man det bara =)
Kontaktkontraktet är en jättebra bok! Jag håller på och läser den nu, den kurslitteratureren ingår i min utbildning.