fredag 22 maj 2009

Äntligen FURminator!!!

Idag kom FURminatorn på posten! Testade den direkt på katten, och jag säger bara KÖP KÖP KÖP KÖP!!!! Den är ju hur förbannat bra som helst!!! Vet att det är en del som undrar hur den fungerar, och till er kan jag berätta att det är en kam som tar bort underullen på katter/hundar/hästar och säkert andra pälsdjur också. Det finns mer att läsa om den på Canis, där jag köpte den. Verkar vara det ställe som säljer den billigast också.

Sen är det ju lite synd att inte kameran kom på posten idag också, det hade suttit fint. Ska bli så kul att kunna dokumentera vardagen igen! Måste ju passa på när lillskruttan är liten, hon växer ju hela tiden!

Idag hade jag intentionerna att gå till mitt jobb och hälsa på med Koira. Men hon får för sig ibland att det inte är kul att gå, och stannar som den mest envisa köttbullen jag vet! Så istället fick det bli lite träning på att gå lös och hålla sig i närheten av matte, vilket lyckades väldigt bra! Sen träffade vi också Anna med hennes två cocker-killar, Rocky och... hm. Ja, jag minns inte vad den andra heter... Koira tyckte det var skitkul, men tyvärr var det inte så lekiga hundar... Fast det är ju bra det med, hon måste ju lära sig att det finns hundar med många olika personligheter, inte alla gillar ju att leka med en liten ettrig valp!

Igår var vi ju hos Kicki, Örjan, Tyra och Selma. Jag ska slänga iväg ett mail till Kicki och be om bilderna, det fotades en massa! Selma var hur bra som helst med Koira. Lugn och cool men samtidigt en rolig lekkamrat också! Det är ju lite roligt, egentligen var det ju tänkt att vi skulle ta en valp efter Selma när hon löpte i december, men det vart inga valpar då. Nu ska de kanske prova igen nästa jul, spännande!

Nix, nu ska jag kolla till cheesecaken som snart är klar i ugnen. Vi får ju besök av min faster och kusin från Stockholm ikväll, de stannar tills imorrn. De är ju såkklart nyfikna på Koira!

0 kommentarer: