torsdag 14 maj 2009

100 eller 75, det är frågan!

Har precis pratat med chefen. Jag ville ju egentligen gå ner till 75% till nästa termin, men nu hade hon ett annat erbjudande på lut. Och det låter verkligen spännande. Känns spontant i magen som om jag kommer ta det, faktiskt.

Om jag tar det betyder det att jag kommer förvisso jobba 100%, men då ingår också en öppning och en stängning i tjänsten. Det betyder att tiderna de dagarna blir förskjutna, alltså exempelvis att jag jobbar 12-19.30 eller 7-14. Det är ju inte helt fel.

Dessutom kommer jag i så fall få jobba med två personer som jag faktiskt bara har positiva erfarenheter av. En av dem är lite närmre mig i ålder också, det är ju positivt även om det inte är superviktigt. Men det är erfarna och duktiga pedagoger båda två.

Sen kommer jag få jobba med förskoleklass/ettor också, och det låter jättekul. Inte alls samma tuffa (men roliga!) arbete som med treorna. Treorna kan vara riktigt listiga och elaka mot varandra, det är jobbigt.

Men sen är det ju det med hunden... Jag ville ju gå ner i tid för att ha mer tid för Koira. Visserligen blir det ju enklare om jag får lite förskjutna tider, det kanske väger upp. Sen kommer vi ju bo supernära Ivana och Snöboll redan i augusti (de flyttar till granngården), och sen har jag ju både mamma och pappa som säkerligen ställer upp som hundvakt... Plus att vi har tänkt sätta ut annons om att vi söker dagmatte.

Jo. Det löser sig nog. Det låter ju kul, det här jobberbjudandet... Lockande! Jag vill ju ha kul på jobbet, och det kommer jag nog få om jag tackar ja! Inte alls samma jobbiga grupper som det har varit det här året... Inte samma personer att jobba med...

0 kommentarer: