söndag 12 april 2009

Tiden går fort fast att man inte gör ett dugg!

Jag har märkt att tiden bara rinner ifrån en när man har en valp hemma. Man kan välja mellan ett fåtal saker;

  • spela kortspel medans valpen sover i köket
  • titta på tv medans valpen sover i hagen/soffan
  • sitta vid datorn medans valpen sover i hagen
  • vara ute med valpen och kissa
Ja. Det är typ det vi kan välja mellan att göra under dagarna. Eller ja, vi har ju FAKTISKT ätit varsin glass idag. Jerre och jag, alltså. Koira fick ingen. Först försökte vi sitta på picnic-filten i solen, men en viss liten piraya bet i händerna, filten och i fötterna lite för mycket.

Men hon har inte bara varit bitig idag, hon har också varit jätteduktig! Vi har nämligen börjat träna in ordet "nej". Jag går efter en film jag såg på youtube, det verkar bra. Klicker is the shiet! Det var så roligt också, för hon fattade nästan direkt att det inte lönade sig att nosa på handen, utan att det var sitta och ha ögonkontakt med matte som gällde! Hon är så smart, min lilla Cantalene!

Sen har vi haft besök här också. Först ut var "moster" Sara. Hon ska ju vara hundvakt på tisdag, så det är ju bra om de får bekanta sig lite med varandra...! Sen har "farmor" varit här också. Hon luktade häst om ridbyxorna, det var intressant tyckte Koira!

0 kommentarer: