måndag 13 april 2009

Äventyr i skogsdungen!

Idag hade vi Koira lös för första gången ute. Det gick jättebra till en början, hon höll ju sig i närheten, följde efter oss när vi gick åt ett annat håll. Jag vet ju att hon är väldigt intresserad av att hälsa på människor, men jag trodde också att jag var så pass rolig och intressant att det inte skulle löna sig att springa fram till nån annan.

Men så kom där en joggare, och självklart var det mycket mer intressant än både köttbullar och bollen. Suck. Får väl bli till att träna med långlina, och enbart vara lös där vi har full kontroll.

Jag förstår ju att hon tycker allt är så spännande, men jag vill ju kunna ha henne lös också... men jag kanske måste inse att det är för tidigt att ha henne lös där det finns för mycket störningar....! Vi får ta det LÅÅÅÅÅÅNGSAMT...!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Men så roligt det låter ändå...Jag väntar också på en Tollare, ska hämta i Värmland om en månad ;) Det är min andra hund så jag vet ju vad det innebär men en hel del har man ju glömt förstås o kommer att bli smärtsamt påmind aom (pirayatänderna t ex). Hon är superfin din Koira - visst vet du att det betyder just hund på finska! Hälsningar Nina