fredag 24 april 2009

Man blir så bekväm när man är hundägare!

Uschan. Jag måste verkligen göra nåt åt mitt hår. Det ser ut as hell för jämnan. klippte mig ju för en vecka sedan för att jag var ännu mer trött på det då, men det var ny frissa och resultatet blev inte alls så bra som det brukar... :( Det ser ok ut om jag har en massa vax i det förvisso, men gaaah vad jobbigt det är att tvätta ur det...! Orka! Om det är nån som har ett bra tips på bra hårprodukter som håller hela dagen så tas tips emot tacksamt!

Nu sitter jag och lyssnar på tvättmaskinen... Anledningen är hundkiss i soffan. Uscha. Det värsta är att det är mitt fel, Koira är så duktig på att säga till när hon ligger i soffan och blir kissnödig, men hon började bitas också så jag trodde ju att hon bara kaxade... Och det var inte falskt alarm, I tell you! Nåja, det försvinner väl i tvätten nu då.

Sen är det ju så att vi bara har en soffa, och man kan inte ligga i den som hund om den inte har nåt överdrag på den. Därför satte jag mig i fåtöljen. Men det var för trångt för lillsnuttan, hon kunde inte somna. Så då satte jag henne i hagen, och se där! Hon sover i hagen! Helt underbart! Borde hon kanske göra lite oftare egentligen, så hon blir van vid det också.

Nu ska jag kolla igenom dagens inlägg på vovve.net, det är bästa underhållningen när man sitter inne och väntar på att valpen ska vakna... :)

0 kommentarer: