onsdag 29 april 2009

Hundar skapar nya kontakter

En liten valp är ett väldigt bra sätt att skapa nya kontakter med folk, har jag märkt. Visst är det trevligt när folk kommer och pratar och gosar med min lilla pälsboll! Men nu har jag börjat lägga in lite krav på Koira, hon måste se på mig för att få gå fram och hälsa, och det går bra! Hon tycker ju fortfarande att det är så kul att hon måste göra helvändningar i luften så fort det kommer en människa i närheten, men efter ett tag kommer hon till mig och ger ögonkontakt, och efter det är det tillåtet att hälsa på allt och alla!

Idag kom det en granntjej som jag aldrig sett förut. Det verkar som om den familjen spanar på oss för glatta livet, haha. Mamman har jag träffat ett antal gånger, och sonen har vågat sig fram en gång, och nu kom då dottern. Roligt! Och alla tycker ju såklart att Koira är det allra sötaste de sett, någonsin! ;)

Sen kom det en mängd ungar från mitt jobb också. Eftersom jag jobbar på fritids och delvis i skolan känner jag ju väldigt många barn, och de bor ju liksom jag i närheten till skolan. Superträning för Koira det där! Hon kommer nog inte bli en hund som är rädd för barn iallafall, skönt! Nu är hon supertrött och har sovit i flera timmar sedan dess, haha.

Koira har varit lite dålig i magen idag också... Började med att hon spydde upp lunchen ca. 30 min efter att hon ätit den. Då fick hon lite yoghurt, men den kom också upp efter ett tag. nu tar vi det lugnt fram till kvällsmålet och om det också kommer upp är det kokt ris och telefonsamtal till vetten som gäller!

Nu ska jag ta och läsa vidare bland min hög med Canis-tidningar! Fick hem en hel bunt med gamla nummer jag hade beställt, åh vad härligt! Jag beställde såklart sådana som verkade ha relevanta artiklar för oss, exempelvis hur man lär sin hund att leta reda på kantareller, lydnadsträning för valpar osv... Det är som julafton för mig att läsa alla dessa tidningar!

1 kommentarer:

Linnéa sa...

vad jobbigt det måste vara att uppfostra en valp som är så söt att man egentligen aldrig vill säga till på skarpen utan bara gosa och leka..:)