tisdag 21 april 2009

Första kurstillfället på valpkursen!

Igår var det start för valpkursen vi ska gå på med Koira. Vi ska gå den hos Kicki Fohlin-Svensson från Fritt Följ. Hon är IMMI-ansluten instruktör, och det känns jättetryggt. Jag vet vad vi får, och det är bra redskap för en god kommunikation mellan hund och förare.

Det var bara teori igår, därför fick Koira och husse stanna hemma och hålla ställningarna, medans jag njöt i fulla drag av att ÄNTLIGEN få gå på en hundkurs där jag kan använda det jag lär mig på min egen hund! Det är så härligt! Som jag har längtat!!!

Det var såklart ett par ytterligare hundägare på kursen, och det var en lättsam och skön stämning, hoppas den håller i sig! Det är ju kul om man kan lära känna några andra hundägare som man kan träna med och träffa lite då och då, även efter kursslut.

Nu ska jag väl ta och börja skriva på läxan vi fick till nästa måndag, nämligen skriva en raspresentation om hunden vi äger. Om bakgrund, ursprung och användning osv. Självklart lägger jag upp det här på bloggen också när den är klar.

0 kommentarer: