fredag 1 augusti 2008

Hundvakt

Så är det sista vardagen på semestern... På måndag börjar slitet med nytt jobb, nya kollegor och elever, alla nya papper och saker att hålla reda på... Men det ska bli både roligt och spännande! Jag tror att mitt nya jobb är det perfekta jobbet för mig!

Idag är jag hundvakt åt Snöboll. Vi har precis varit ute i lite mer än en timma. Jag tänkte att han skulle få doppa sig lite i sjön vid Lambohovs säteri, så jag släppte i honom, kastade lite vass åt honom som han glatt hämtade tillbaka åt mig. Helt plötsligt får han för sig att han ska hämta en näckros... Hm. Den sitter ju fast i botten. Ett tag ser det ut som att han har fastnat, men det var nog bara det att han var envis med att hämta den... Men man blir ju lite orolig, jag vill inte ha en drunknande hund inte!

Ikväll blir det hemmalagad sushi tillsammans med Ivana och Medo. Förhoppningsvis kommer Daniel också, men det känns inte som att man riktigt kan veta med den karln... Tyvärr.
Så nu måste jag ta reda på vad vi saknar (miso-soppa till exempel) så att Jerre kan köpa det.

Idag blir förressten min cykel klar, Jerre ska hämta den åt mig! Det ska bli så härligt att ha en kedja som inte hoppar och växlar som fungerar, tjohooo!

0 kommentarer: