söndag 17 augusti 2008

Summering av helgen

Av någon anledning känner jag mig stressad. Jag gör alltid det när jag vet att det är en massa saker jag "borde" göra, men som jag inte riktigt kan göra eftersom det är för stora saker (typ sortera alla mina lärarpapper) eller för abstrakta saker (typ fundera ut saker till mina kommande grupptimmar - fast att jag knappt vet hur och vad jag ska göra).

Här är lite saker jag funderar på att göra med barnen i höst;

  • Skrattyoga
  • Meditation och/eller avslappning
  • Mental träning, självförtroendestärkande (eventuellt)
  • Leifing (Vad är det?)
  • Afrikansk dans
  • Massage/-sagor
  • Filosofiska samtal
... Har du fler tips? Säkerligen kommer jag ha något som har med idrott att göra (om man nu inte tycker att Leifing är det, hahaha!)




Annars har helgen varit lugn och skön. En riktigt slappehelg. Först middag hos svärmor på lördagen, och idag söndag ställde Sara och jag till med en mamma-dag som en försenad födelsedagspresent till mamma. Först var det stenhård träning på Sporthallen med Easyline och lite gym efter, sen var det mat på Ming Palace (gå inte dit, de är stressade och ganska kass service...), fika som efterrätt på Espresso House och till sist bio; Mamma Mia.

Mamma Mia var faktiskt riktigt, riktigt bra! Först tänkte jag att den var lite överdriven och fånig, men musiken gjorde så mycket! Betyget blir 4 av 5 apfåglar!

0 kommentarer: