fredag 8 augusti 2008

Tacos är den nya svensson-maten

Idag är det fredag. Därför tror jag inte att vi är direkt ensamma i Sverige om att äta tacos. Jag har min egna lilla filosofi om varför det har blivit en så pop rätt att laga, kanske speciellt för barnfamiljer;

  • Det är ett smart sätt att lura i barnen grönsaker
  • Det går förhållandevis snabbt (iallafall i jämförelse med 90-talsfavoriterna bakad potatis och hemlagad pizza...)
  • Det går att äta framför teven, extra mysigt på fredagar.

Jäss, sådana intressanta, världsomvändande och politiska funderingar går jag och slänger mig med under dagarna...

Nu hägrar iallafall helgen, och det ska bli skönt att vara ledig, även om jobbet är hur kul som helst. Det är skönt att känna så, och jag hoppasa verkligen att det inte bara är en nyförälskelse, utan att det kommer kännas likadant när de riktigt tuffa utmaningarna kommer. Men jag tror att ett jobb där man utvecklas och lär sig nya saker hela tiden, är ett bra jobb där man åtminstone för det mesta trivs.

I helgen ska vi vara hundvakt åt Snöboll. Han är ju inte den vassaste kniven i lådan när det gäller inkallning utan koppel, så jag hoppas att Ivana kommer ihåg att ta med spårlinan. När min nya bok, Kontaktkontraktet, kommer ska jag prova den metoden. Har dock inte kommit fram till om jag ska använda den på Snöboll eller Fanny... Hm. Klicka här om du vill läsa en recensension av boken och lite om vilken teori boken grundar sig på.

Till sist vill jag idag tacka mamma för akut-bananen på vägen hem. Den räddade mina ben under cykelturen hem!

0 kommentarer: