söndag 3 augusti 2008

Första jobbe-dagen!

Så är det dags för första arbetsdagen på nya jobbet idag... Spännande och lite nervöst! Oftast är jag som mest nervig innan jag tittat innanför dörren, men sen när man väl är där inser man att folket inte bits. Så det går nog finemang idag skulle jag tro.

Lite trökigt känns det ju förstås att semestern är slut. Det var så underbart skönt med lååång, betald (nåja, nästan iallafall) och härlig semester. Jämför det med att börja jobba och slita igen, heltid och så.

Jag minns i januari när jag började mitt första jobb efter plugget. Jag minns ångesten som infann sig varenda sena kväll och tidiga morgon; "hjälp! är det så här jobbigt man ska ha det ända tills man gå i pension!?" Jag tyckte till och med att det var förståeligt med folk som spelar poker på internet istället för att jobba...

MEN! Nån gång sisådär i februari kom vanan inkrypandes under skinnet. Välkommet, såklart. Vem orkar vara trött och utsliten 24-7? Efter det kändes det inte så jobbigt längre, och jag var inte dödstrött när jag kom hem efter jobbet heller. Jag gissar att det kommer ske något liknande denna gång.

Så nu packar jag ihop min lilla väska (hjälp! vad ska jag ha med mig till jobbet egentligen!?) och sen cyklar jag iväg till skolan jag aldrig trodde att jag skulle återvända... Tornhagen!

0 kommentarer: