onsdag 3 december 2008

Julens hit-lista 2008!

Nu ska ni få veta vad som är bra med julen!

  1. Jag bakade lussemuffins i helgen, ganska direkt efter att vi flyttat in faktiskt. Som om det inte fanns annat att göra... Det kan nog vara mina absoluta favoritmuffins; med saffran, russin och mandelmassa! Redan där har december en fördel före sommarmånaderna.

  2. En annan sak jag går och trånar efter är en paradis-ask. Ni vet, en sån där pralinask med bara ljusa chokladbitar - MUMS! Det är ju ändå aldrig någon som äter upp alla i en aladdin... Varför inte köpa den goda asken direkt istället!?

  3. Glögg är också något müsigt som hör julen till. Faktum är att det är en nyfunnen varm vän i vintermörkret. Jag har aldrig gillat glögg förut, har kört stenhårt på micrad svartvinbärs-saft istället. Men nu inser jag genialiteten i denna juldryck...!

  4. Lussebullar, javisst. Det är ju gott. Pepparkakor också. Men faktum är att det känns lite tråkigare än de här jag har listat här uppe... Så vi nöjer oss med dem istället. Det känns fräschare.
Nu vet ni vad ni ska lägga krutet och kraften på under december!

1 kommentarer:

Anonym sa...

finns inget bättre än en mun full av lussebulle, åt en på vägen hem från jobbet idag, fick typ kramp i käken för jag hade för mycke i munnen på samma gång<3 det är så NAIZ!

PUSS! /zArA