måndag 22 december 2008

Vi var på en kennel igår och hälsade på. Det var så himla bra! Magkänslan säger att det är helt och hållet rätt, det är från den uppfödaren vi ska ta vår hund.

Jag kanske är fånig, men jag kan inte hjälpa att jag nojar över att det är en rätt så grön uppfödare, hon har bara tagit en kull tidigare. Dock sa hon att hon hade varit med på många andra valpningar och så.

Det som gjorde att det kändes extra bra var att hon tar in hundar från norge, danmark och finland (och andra länder också, verkade det som) för parningar, vilket är väldigt bra. Då blir det ju nytt blod, och inte lika mycket inavelsgrad. Jag hade inte ens tänkt i de banorna förut, men nu känns det självklart att ta en valp med föräldrar med olika nationaliteter.

Fick också ett fint erbjudande om att få en tik på halvfoder. Jag ska fundera mer på det, men jag tror det blir bra. Det är ju spännande, för tusan!

Nu ska jag sluta pladdra hund, måste jobba vidare. Det är pärldjur som gäller idag, herrejess. Det är mer jag som gör figurerna än barnen som ville börja med det... haha!

1 kommentarer:

Anonym sa...

god jul!! =)