måndag 22 december 2008

Det är så härligt att dra sitt strå till stacken!

Jag blir itne alls avundsjuk på folk som skriver så här på Fejan;
XXX är julledig!
XXX är äntligen ledig över jul... Åh, så skönt!
XXX har 2 arbetsdagar kvar!
Det gör mig ju absolut ingenting att folk får vara lediga i typ 2 veckor. Ty allt vägs upp av att ja känner hela jullovet att det jag gör, det är unikt. Det är jag som tar hand om barnen vars föräldrar också måste jobba. Jag är deras räddare i nö(r)den!

Okej. Jag är ju faktiskt ledig 5 hela dagar den här veckan. Och jag jobbar ju inte ens på röda dagar. Det är faktiskt ganska lyxigt ändå. But still, det känns lite surt.

Jag får väl tänka på hur härligt det blir när jag får min efterlängtade lilla vappe i vår/sommar. Då får jag vara ledig och ha hur kul som helst! Kärlek!

0 kommentarer: