fredag 12 september 2008

Fredagkväll

Så var det dags för helg igen. Så förbenat skönt, jag ska sova ut imorgon vill jag lova! Varje morgon den här veckan har mitt ansikte förvandlats till ett russin när det har gått upp för mig att jag har snoozat i 45 minuter och det är MÅSTE-upp-dags... Dessutom tog jag ju mördarpasset i onsdags, så jag jobbade från 7 till 17... Fy faen säger jag bara. Segare dag finns inte. Tur att jag hade gull-klassen på grupptimmarna, så att jag överlevde det iallafall.

Har kommit på att jag gör säkert dubbelt så mycket tjänstemanna som jag bör per månad (egentligen ska jag göra 8, men det är säkerligen långt över 16...). Jag vet ju att det inte alls är bra egentligen, det finns ju helt klart risk för att bränna ut sig redan så här tidigt när man känner att tiden inte räcker till. Men samtidigt måste jag jobba så här mycket extra på kvällarna. Det är lektionsplaneringar, veckoplaneringar, terminsplaneringar, funderingar över eleven jag är assistent till... Allt! Tur att jag har en hel del hål iallafall i veckan, så att jag inte jämt måste lägga saker på kvällar.

För övrigt har det börjat gå väldigt mycket (knappt jag vågar skriva det, då går det väl emot mig direkt på måndag!) bättre för mig och den här eleven. Det är som om jag har kommit åt precis rätt spak, vi har bara rännt runt och slitit på startmotorn hela tiden innan. Hoppas, hoppas hoppas verkligen att det här kan få hålla i sig... Vi måste ha en relation för att kunna klara av varandra, och det är på god väg. Låt det inte brista! Jag ska se till att det inte brister!!!

Usch vad jag klägar på jobb bara, men det är ju okcså lite av den anledningen till att jag tog upp bloggandet igen; kunna skriva av sig, offentligt så att folk kan ta del av det som händer om de vill, samt att det är kravlöst för mig själv. Förut ville jag ha så många kommentarer som möjligt. Självklart blir jag glad när jag får kommentarer, men det är inte mitt mål längre. Mitt mål med bloggen är att kunna ventilera! Och det känns som om det går bra också, det är ju alltid skönt!

Nu ska jag trycka på publicera här nere, sen ska jag genast börja skriva ett roligare inlägg, med en liten (stor) överraskning!
Puss på er!

0 kommentarer: