tisdag 10 februari 2009

VALPARNA HAR FÖTTS!!!

Alltså, jag har sällan upplevt sån här lycka. Jag satt här och kollade min mail i godan ro, väntade på att klockan skulle bli tillräckligt mycket för att åka till körskolan... Och så dimper det ner ett mail från uppfödaren om att valparna helt sonika har fötts igår!
Jag blev helt stissig, började gråta en skvätt och ringde till Jerre helt skakis... Om det är så här när man blir med valp, hur blir det då när man skaffar egna barn...!?

Hur som helst, det blev en rekordkull på 12 valpar! Det bästa är att det är 7 tikar (!) och 4 hanar, vilket med största sannorlikhet betyder att det finns en del valpar att välja mellan!

Åååååh, jag är så glad! Det här är bästa dagen på mycket, mycket, MYCKET länge! Jag vill bara ut och hoppa jämfota!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar kul! miihiihiii... Du får lägga upp bilder så fort du får chansen att se dom :)))

Anonym sa...

"Det blev en rekordkull på 12 valpar! Det bästa är att det är 7 tikar (!) och 4 hanar"

Bra att förskolelärare kan räkna.

Grattiz!

Elin sa...

Medo: Haha, jag skyller på att jag var i extas, euforisk och helt fel i skallen när jag skrev både det där och alla sms till allt och alla... Fast det ALLRA roligaste är att det bara är du och min mamma som kommenterat att jag räknat fel! :D